Latest topics
» மின் நூல்கள் தரவிறக்க.. (தொடர்)by வாகரைமைந்தன் Yesterday at 4:07 pm
» உலகச் செய்திகளில் விநோதம் (தொடர்)
by வாகரைமைந்தன் Tue Nov 19, 2024 9:43 pm
» வரலாற்றில் வினோதங்கள் (தொடர்)
by வாகரைமைந்தன் Mon Nov 18, 2024 4:53 pm
» கணினி-இணைய -செய்திகள்/தகவல்கள்
by வாகரைமைந்தன் Sun Nov 17, 2024 3:49 pm
» தினம் ஒரு தகவல் (தொடர்)
by வாகரைமைந்தன் Thu Nov 14, 2024 8:52 pm
» சினிமா
by வாகரைமைந்தன் Tue Nov 05, 2024 1:33 am
» How to earnings online?
by Tamil Mon Dec 11, 2023 8:15 pm
» ‘பிரிவு 370 நீக்கம் சரியே..!’ - உச்ச நீதிமன்றத் தீர்ப்பும், ஜம்மு காஷ்மீரின் எதிர்காலமும்!
by Tamil Mon Dec 11, 2023 6:52 pm
» மியூச்சுவல் ஃபண்ட் நிறுவனங்களுக்கு புதிய கட்டுப்பாடுகள்... விதிமுறைகள் என்ன சொல்கிறது?
by Tamil Mon Dec 11, 2023 6:49 pm
» ``கமல்ஹாசன், ஒரு சீட்டுக்காக திமுக-வுக்கு லாலி பாடுகிறார்!" - விளாசும் செல்லூர் ராஜூ
by Tamil Mon Dec 11, 2023 6:44 pm
» Bigg Boss 7 Day 70: `வன்மம்... வன்மம்... வன்மம்' அர்ச்சனா, விஷ்ணுவுக்கு கமல் நடத்திய பரேடு!
by Tamil Mon Dec 11, 2023 6:38 pm
» பாஸ்டர் வின்சென்ட் செல்வகுமார் புத்தகங்கள் வேண்டும்
by gnanaseharj Sun Oct 29, 2023 6:26 pm
» My open letter to Brother VincentSelvakumar and Sadhu Sundar Selvaraj of Jesus Ministries in India
by வாகரைமைந்தன் Sun Oct 22, 2023 3:15 pm
» பாஸ்டர் வின்சென்ட் செல்வகுமார் புத்தகங்கள் வேண்டும்
by gnanaseharj Sat Oct 21, 2023 8:31 pm
» புத்தகம் தேவை
by gnanaseharj Sun Sep 17, 2023 9:19 pm
» நாவல் தேவை
by jayaragh Sat Jun 10, 2023 9:58 pm
» ஆன்லைன் இணைய மோசடிகள் + பாதுகாப்பு முறைகள்
by வாகரைமைந்தன் Mon Oct 24, 2022 3:26 pm
» தினம் ஒரு திருக்குறள்- படிப்போம்
by வாகரைமைந்தன் Sun Sep 18, 2022 1:15 pm
» சிறுவர் கதைகள்
by வாகரைமைந்தன் Fri Aug 12, 2022 12:28 am
» கதை படிக்கலாம்-கதையும் படிக்கலாம் (தொடர்)
by வாகரைமைந்தன் Mon Aug 08, 2022 4:48 pm
» வல்லிபுரத்தினில் கண்ணன் தலத்தினில் மாயவனின் திருநடனம் வண்ணமயத்தினில் வண்ணநிலத்தினில் அகன்றிடுமே பெருஞ்சலன
by veelratna Fri Jul 22, 2022 11:14 am
» கண்முன்னே பரிதவிக்கும் பிள்ளையின் நிலை கண்டு துடிக்கும் பெற்ற மனம்
by veelratna Fri Jul 15, 2022 11:59 am
» இணையத்தில் தரவுகள்+பாதுகாப்பு (தொடர்)
by வாகரைமைந்தன் Tue May 03, 2022 3:16 pm
» ஆரம்ப - மேல் நிலை கணினி-இணையப் பாடம்
by வாகரைமைந்தன் Mon Jan 31, 2022 4:07 pm
» பாடல் என்ன தெரியுமா? கேள்வியும்-பதிலும் (தொடர்)
by வாகரைமைந்தன் Thu Jan 27, 2022 5:47 pm
» சித்தமருத்துவ நூல்கள் தரவிறக்கம் செய்ய..
by வாகரைமைந்தன் Sun Jan 02, 2022 4:04 pm
» யாழ்ப்பாணம் கோட்டை
by Tamil Mon Dec 13, 2021 6:44 am
» ஸ்ருதி வினோ நாவல்கள் - மின்நூல்
by வாகரைமைந்தன் Fri Dec 10, 2021 11:14 pm
» கவிதை படிக்கலாம்
by வாகரைமைந்தன் Thu Dec 02, 2021 4:09 pm
» சினிமாவில் தொழில்நுட்பம்+செய்தி
by வாகரைமைந்தன் Fri Nov 19, 2021 4:45 pm
» மனசு அமைதி பெற .......
by veelratna Mon Nov 08, 2021 12:13 pm
» கீரிமலையில் அமைந்துள்ள சிவன் கோயில் நகுலேஸ்வரம்
by veelratna Mon Nov 08, 2021 12:11 pm
» இலங்கை வானொலியில் ஒளிபரப்பு செய்யப்படட சில பழைய விளம்பரங்கள் அத்தானே அத்தானே எந்தன் ஆசை அத்தானே
by veelratna Mon Nov 08, 2021 12:06 pm
» பக்தி பாடல்கள்
by veelratna Mon Nov 08, 2021 12:04 pm
» தவில் நாதஸ்வரம்
by veelratna Mon Nov 08, 2021 11:58 am
» புது வரவு விளையாட்டு
by veelratna Mon Nov 08, 2021 11:56 am
» கீரிமலை நாகுலேஸ்வரம் கோவில்
by veelratna Tue Oct 26, 2021 11:51 am
» நாச்சி முத்தையா நாச்சி முத்தையா
by veelratna Tue Oct 26, 2021 11:48 am
» மெல்லிசை பாடல்
by veelratna Mon Oct 25, 2021 11:35 am
» யாழ்ப்பாணம் கச்சேரி பழய நினைவுகள்
by veelratna Mon Oct 25, 2021 11:31 am
டிரைவர் இல்லாமல் ஓடும் அதிவேக ரோபோ டாக்சியை வடிவமைக்கிறது கூகுள்
Page 1 of 1
டிரைவர் இல்லாமல் ஓடும் அதிவேக ரோபோ டாக்சியை வடிவமைக்கிறது கூகுள்
டிரைவர் இல்லாமல் ஓடும் அதிவேக ரோபோ டாக்சியை கூகுள் நிறுவனம் விரைவில் தயாரிக்க உள்ளது.
தொழில்நுட்ப துறையில் முன்னணியில் இருக்கும் கூகுள் நிறுவனம், கடந்த 2010ம் ஆண்டு கார்களில் தானியங்கி தொழில்நுட்பத்தை உருவாக்கியது. இருப்பினும் எந்தவொரு நிறுவனமும் ஒப்பந்தம் செய்ய முன்வரவில்லை.
இதனையடுத்து தானாகவே கார்களை உற்பத்தி செய்ய நினைத்த கூகுள், டிரைவர் இல்லாமல் இயங்கும் ரோபோ டாக்சிகளை உருவாக்க திட்டமிட்டுள்ளது.
இதற்காக காரில் கமெராக்கள், ரேடார்கள் மற்றும் கணனி தொழில்நுட்பங்களை கூகுளே வழங்கவுள்ளது.
இந்த கார்கள் பயணிகளை ஏற்றிச் சென்று குறிப்பிட்ட இடத்தில் இறக்கிவிடும்.
இதற்கான பணிகள் முடிவடைந்து, இந்த ஆண்டு இறுதிக்குள் லண்டன் வீதிகளில் சோதனை ஓட்டம் நடைபெறும் என எதிர்பார்க்கப்படுகிறது.
மேலும் இந்த கார்களால் சாலை விபத்துகள் மிகவும் குறைவாக இருக்கும், சுற்றுச்சூழல் பாதிப்பும் ஏற்படாது.
போக்குவரத்து துறையையே இக்கார்கள் அடியோடு மாற்றிவிடும் என அதிகாரிகள் தெரிவித்துள்ளனர்.
Google considering turning self-driving cars into a 'robo-taxi' service
Although Google’s self-driving cars have been a technological success the search-giant has had difficulty finding a method of getting the vehicles into mainstream use. However, new reports now suggest that the company is considering using their vehicles to create an autonomous ‘robo-taxi’ service.
The self-driving vehicles would pick-up and drop-off passengers without human intervention, and would presumably be paired with a mobile application.
Google recently led an investment of $258 million in Uber, a three-year old taxi-hailing app now valued at $3.5bn. Uber started by offering customers the chance to order high-end vehicles from their mobiles within minutes, but the service has been so popular that a string of competitors have emerged (including Lyft, Hailo and Sidecar) whilst taxi unions and local governments have sought to obstruct the service’s growth.
It’s not clear whether Google would operate a fleet of cars themselves or hire out their expertise to other companies. Tech reporter Amir Efratihas said that Google had previously considered offering the service as a trial to specific cities as they have with Google Fibre. This would hopefully stimulate interest in the project and pressure other industry players to get involved.
Rival car-makers including Mercedes-Benz, Nissan and Toyota have all developed prototype self-driving cars and sources within the industry believe that these incumbent players are unwilling to welcome Google into the fold.
However, last Thursday German newspaperFrankfurter Allgemeine Zeitung reported that Google was nearing a deal with Continental, a major automotive supplier based in Germany, suggesting that the Californian tech company are moving towards manufacturing their own vehicles.
Currently Google’s self-driving cars use the Toyota Prius, a full-hybrid hatchback that typically costs around $25,000 in the US, and retrofit these with an array of sensors, cameras and computers. Although no official prices for the finished vehicles have been released, it’s expected that the necessary technology costs upwards of $100,000.
It would be an incredible risk for Google to cough up the funds necessary to start manufacturing vehicles, and although the self-driving cars are operated from within Google X (an R&D lab that houses all of the company’s ‘moonshots’ or high-risk projects) it still seems more likely that the company will continue to explore alternative avenues.
As well as finding a business model that works Google also face an uphill battle with regulation and local laws. The cars have been cleared to drive in four states in the US, and UK legislators have also given permission for tests of autonomous vehicles.
Google’s cars have so far only been involved in two accidents – one involved the car being rear-ended after stopping at a red light and the other occurred after a human driver took control of the vehicle.
தொழில்நுட்ப துறையில் முன்னணியில் இருக்கும் கூகுள் நிறுவனம், கடந்த 2010ம் ஆண்டு கார்களில் தானியங்கி தொழில்நுட்பத்தை உருவாக்கியது. இருப்பினும் எந்தவொரு நிறுவனமும் ஒப்பந்தம் செய்ய முன்வரவில்லை.
இதனையடுத்து தானாகவே கார்களை உற்பத்தி செய்ய நினைத்த கூகுள், டிரைவர் இல்லாமல் இயங்கும் ரோபோ டாக்சிகளை உருவாக்க திட்டமிட்டுள்ளது.
இதற்காக காரில் கமெராக்கள், ரேடார்கள் மற்றும் கணனி தொழில்நுட்பங்களை கூகுளே வழங்கவுள்ளது.
இந்த கார்கள் பயணிகளை ஏற்றிச் சென்று குறிப்பிட்ட இடத்தில் இறக்கிவிடும்.
இதற்கான பணிகள் முடிவடைந்து, இந்த ஆண்டு இறுதிக்குள் லண்டன் வீதிகளில் சோதனை ஓட்டம் நடைபெறும் என எதிர்பார்க்கப்படுகிறது.
மேலும் இந்த கார்களால் சாலை விபத்துகள் மிகவும் குறைவாக இருக்கும், சுற்றுச்சூழல் பாதிப்பும் ஏற்படாது.
போக்குவரத்து துறையையே இக்கார்கள் அடியோடு மாற்றிவிடும் என அதிகாரிகள் தெரிவித்துள்ளனர்.
Google considering turning self-driving cars into a 'robo-taxi' service
Although Google’s self-driving cars have been a technological success the search-giant has had difficulty finding a method of getting the vehicles into mainstream use. However, new reports now suggest that the company is considering using their vehicles to create an autonomous ‘robo-taxi’ service.
The self-driving vehicles would pick-up and drop-off passengers without human intervention, and would presumably be paired with a mobile application.
Google recently led an investment of $258 million in Uber, a three-year old taxi-hailing app now valued at $3.5bn. Uber started by offering customers the chance to order high-end vehicles from their mobiles within minutes, but the service has been so popular that a string of competitors have emerged (including Lyft, Hailo and Sidecar) whilst taxi unions and local governments have sought to obstruct the service’s growth.
It’s not clear whether Google would operate a fleet of cars themselves or hire out their expertise to other companies. Tech reporter Amir Efratihas said that Google had previously considered offering the service as a trial to specific cities as they have with Google Fibre. This would hopefully stimulate interest in the project and pressure other industry players to get involved.
Rival car-makers including Mercedes-Benz, Nissan and Toyota have all developed prototype self-driving cars and sources within the industry believe that these incumbent players are unwilling to welcome Google into the fold.
However, last Thursday German newspaperFrankfurter Allgemeine Zeitung reported that Google was nearing a deal with Continental, a major automotive supplier based in Germany, suggesting that the Californian tech company are moving towards manufacturing their own vehicles.
Currently Google’s self-driving cars use the Toyota Prius, a full-hybrid hatchback that typically costs around $25,000 in the US, and retrofit these with an array of sensors, cameras and computers. Although no official prices for the finished vehicles have been released, it’s expected that the necessary technology costs upwards of $100,000.
It would be an incredible risk for Google to cough up the funds necessary to start manufacturing vehicles, and although the self-driving cars are operated from within Google X (an R&D lab that houses all of the company’s ‘moonshots’ or high-risk projects) it still seems more likely that the company will continue to explore alternative avenues.
As well as finding a business model that works Google also face an uphill battle with regulation and local laws. The cars have been cleared to drive in four states in the US, and UK legislators have also given permission for tests of autonomous vehicles.
Google’s cars have so far only been involved in two accidents – one involved the car being rear-ended after stopping at a red light and the other occurred after a human driver took control of the vehicle.
mmani- பண்பாளர்
- Posts : 8037
Join date : 19/12/2010
Similar topics
» Running the fastest taxi driver robot: Google is preparing to ...!டிரைவர் இல்லாமல் ஓடும் அதிவேக ரோபோ டாக்சி: கூகுள் நிறுவனம் தயாரிக்கிறது...!
» கூகுளின் அசத்தலான ப்ராஜக்ட் - டிரைவர் இல்லாமல் ஓடும் கார்
» சர்வர் இல்லாமல் / யூ ஆர் எல் இல்லாமல் இனி ஒரு புது வகை இணைய வழி !
» ரத்துச் செய்யப்பட்டது கூகுள் ரீடர் - இதுவரை நிறுத்தப்பட்ட கூகுள் சேவைகள் ஒரு கண்ணோட்டம்!
» கூகுள் ரோபோ காரின் முழுமையான மாதிரி அறிமுகம்!
» கூகுளின் அசத்தலான ப்ராஜக்ட் - டிரைவர் இல்லாமல் ஓடும் கார்
» சர்வர் இல்லாமல் / யூ ஆர் எல் இல்லாமல் இனி ஒரு புது வகை இணைய வழி !
» ரத்துச் செய்யப்பட்டது கூகுள் ரீடர் - இதுவரை நிறுத்தப்பட்ட கூகுள் சேவைகள் ஒரு கண்ணோட்டம்!
» கூகுள் ரோபோ காரின் முழுமையான மாதிரி அறிமுகம்!
Page 1 of 1
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum